Lelkiismeretünk miatt - Mesterházi Mónikával gyászról és felelősségről (Népszava)
„Az őszinteség és a megformálás nem ellentétes fogalmak, sőt. Ha szabadversben fogalmaz is az ember, a forma akkor is ad valamiféle fegyelmet, de ez nem baj. Amikor nyilvánossá teszi valaki a gyászát, eleve fegyelmeznie kell magát. Anyám halála után a versek mellett naplószöveget is írtam, és azt egyáltalán nem adnám oda csak úgy bárkinek. A költészet eleve eltávolít a puszta érzéstől, mégsem gondolom úgy, hogy meghamisítanám az érzés őszinteségét azáltal, hogy megírom. De van, ami nem került be a versekbe, mert túlontúl személyes, túlzottan kötődik más személyekhez, sértené a privát szférájukat.” […] A teljes cikk itt olvasható » Forrás: Rácz I. Péter, Népszava, 2021. április 30.
2021-04-30 14:11:35
|
|
|
Meglepő versek az emlékezésről
Emlékek és álmok elevenednek meg és keverednek össze Krusovszky Dénes verseiben. Hogyan mesélhetjük el az önéletrajzunkat egy olyan korban, amikor a személyes történeteink határai feloldódnak...
|
|
Maléter Pál özvegyének küzdelmes élete
A kötet elbeszélője és egyben főhőse Gyenes Judith: az 56-os mártír, Maléter Pál özvegye. A gyerekkori emlékek, a jómódú család mindennapi élete, majd a háborús évek megidézése után...
|
|
Fordította: Kúnos László
A halhatatlanság ára
Hajnalcsillag-sorozatának második kötetében Karl Ove Knausgard ezúttal két szereplőre összpontosít. A regény első fele 1986-ban, a csernobili atomkatasztrófa évében játszódik, és egy Syvert...
|
|
Új, mai versek
Háborúban hallgatnak a múzsák? Erdős Virág verseiben nem hallgatnak, hanem ordítanak. Ebben a költészetben nem válik szét a közélet és a magánélet, és a megfogalmazás sem lehet győztes...
|
|