Alámerül, felszínre hoz (Élet és Irodalom)
(kiadvány: Bálnadal)

„A Bálnadal szövegeit alapvetően szigorú formakövetés jellemzi, ami a haikuk és a szonettek műfajához persze eleve hozzátartozik. Ha a központozás és a kötött formák nem tartanák őket mederben, a Bálnadal költeményei véget nem érően, folyamként áradnának. Az egyik darab, ami lazábban kezeli a szabályokat, éppen a címadó vers. Nincs központozás, a szöveg tipográfiája egyszerre imitálja a bálna énekét és a tenger végtelen áramlását. A Folt című versből is hiányzik a központozás. A befogadást egyedül a strófakezdő nagybetűk törik meg, a szintaktikai határok helye pedig csak attól függ, hova helyezzük a hangsúlyokat olvasás közben: „Csak egy pulzus az éjszakában / forduló autóban a szívhang / halkulni távolodni aztán / a sötétségbe veszni” (17.). A szövegkép ezzel – a címmel összhangban – a szétfolyó, kontúr nélküli foltot idézi.”

[…]

A teljes cikk itt olvasható »

Forrás: Branczeiz Anna, Élet és Irodalom, 2021. július 30.

2021-07-30 14:44:26
A filozófus eddig ismeretlen arca
Ancsel Éva, a neves filozófus, legendás tanáregyéniség 1989-1990-ben magnóra mondta az életét lányának, Gimes Katalinnak. A beszélgetések rendszertelenül folytak, s céljukról - mintegy...
Fordította: Pék Zoltán
Londoni nyarak sok zenével és fűszerrel
A fiatal brit irodalom egyik legígéretesebb szerzőjének regényében egy ghánai fiú felnövéstörténetét követhetjük végig délkelet-Londonban. Miután nem jut be az áhított zeneművészeti...
Fordította: Kúnos László
A halhatatlanság ára
Hajnalcsillag-sorozatának második kötetében Karl Ove Knausgard ezúttal két szereplőre összpontosít. A regény első fele 1986-ban, a csernobili atomkatasztrófa évében játszódik, és egy Syvert...
Új, mai versek
Háborúban hallgatnak a múzsák? Erdős Virág verseiben nem hallgatnak, hanem ordítanak. Ebben a költészetben nem válik szét a közélet és a magánélet, és a megfogalmazás sem lehet győztes...
Könyvportál Líra könyv Kiskereskedelem Nagykereskedelem Kiadók Kapcsolat Támogatók ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ