kiadvány oldalanként
Jazz és klasszikus zene hosszú ideje termékeny szimbiózisban él egymással. Számos klasszikus zeneszerzőre hatott a jazz izgalmas harmóniavilága és intenzív ritmikája - Debussytől Bartókig, Stravinskyig és tovább -, s persze megfordítva: Bartók, Debussy vagy Bach zenéje rengeteg jazzmuzsikust inspirált. Különös, hogy Beethoven eddig valamiért elkerülte a jazzvilág figyelmét. Hogy ennek mi az oka, a tiszteletteljes félelem, vagy a zene belső ellenállása, az nehezen eldönthető, most mindenesetre új korszak veszi kezdetét Beethoven és a jazz viszonyában. Sárik Péter és két zenésztársa (Fonay Tibor és Gálfi Attila) népszerű, és kevésbé ismert Beethoven-műveket értelmeznek újra saját műfajukban, az eredmény pedig felvillanyozó. Bár az eredeti dallamok olykor jelentős átalakuláson mennek keresztül, a beethoveni harmóniavilág néha meglepő irányokban bővül, az előadásból sugárzó energia, az egyes tételek üzenete mégis beethoveni marad. Sárik Péter trióján keresztül Beethoven üzen a 21. századnak.

,,Megtisztelő és hatalmas feladat egy olyan korszakalkotó zeneszerző műveit feldolgozni, mint Beethoven. Mint minden újragondolásnál, itt is nagyon fontosnak tartottam megőrizni a kompozíciók eredeti üzenetét és hangulatát. Emellett megpróbáltam elképzelni, hogy ha a Mester ma élne, miként hangszerelné át a saját darabjait. Úgy gondolom, ma is merész, karakteres és újító szellemű lenne. Ezt az irányt követtük mi is a feldolgozásoknál. Bátran használjuk a ma divatos ritmusokat, a modern jazz és popzene új stílusjegyeit. Az igazán nagy művek kiállják az idő próbáját, mai környezetbe kerülve pedig újjászületnek, és olyan hatást keltenek, mintha most írták volna őket."
Sárik Péter

Track-lista:
1 c-moll zongoraszonáta, op. 10, no. 1 - Finale (7:38)
2 D-dúr zongoraszonáta, op. 10, no. 3 - Menuetto (7:10)
3 Marmotte, op. 52, no. 7 (5:40)
4 III. (Esz-dúr) szimfónia, op. 55 (,,Eroica") - Marcia funebre (9:46)
5 IX. (d-moll) szimfónia, op. 125 - Örömóda (4:02)
6 Esz-dúr zongoraszonáta, op. 27, no. 1 ('Quasi una fantasia') - Allegro molto e vivace (7:16)
7 VII. (A-dúr) szimfónia, op. 92 - Allegretto (10:29)
8 cisz-moll zongoraszonáta, op. 27, no. 2 (,,Holdfény") - Adagio sostenuto (6:16)
9 IX. (d-moll) szimfónia, op. 125 - Molto Vivace (2:58)
Összidő: 61:37


Producer: Sárik Péter
Átirat és hangszerelés: Sárik Péter
Felvétel: Almási Tamás
Keverés és master: Gyulai Zsolt
Kiadó: Rózsavölgyi & Co.; Budapest, 1. kerület, Budavári Önkormányzat
Fotó: Arany-Tóth László, Aknay Csaba
Borító: Szabó Ferenc
Nyomda: HD Copy

A felvételek 2015. május 8-án készültek a Várkert Bazárban, a Budapest, 1. kerület, Budavári Önkormányzat által szervezett ,,Beethoven Budán" című fesztivál keretein belül; kiegészítő felvételek készültek 2016. augusztus 10-én a Supersize Recording stúdiójában.

Külön köszönet a ,,Budapest Bank Budapestért" alapítványnak.

oldal
3490 Ft
A Marczibányi téri Kodály Iskola 2014-ben ünnepelte hatvanadik születésnapját. A Magyar Örökség Díjjal és a Magyar Művészetoktatásért Díjjal kitüntetett iskola az alapító Kodály Zoltán, valamint elődei iránti tiszteletből jubileumi rendezvénysorozattal emlékezett meg az évfordulóról. Az iskola a Kodály Zoltán által megálmodott ,,Éneklő Magyarország" egyik utolsó végváraként ma is a művészeti nevelést tartja fő küldetésének, napi működésében a kóruséleté a főszerep. A jubileumi tanévben valósulhatott meg egy évek óta dédelgetett terv: egy kortárs gyermekkari műveket tartalmazó, napjaink magyar kórusművészetét átfogóan bemutató, valódi kuriózumnak számító lemez elkészítése. 2013 júniusában, a Magyar Rádió 22-es stúdiójában zajlott a húsz magyar kórusmű felvétele. Az iskola kórusai évtizedek óta eredményes résztvevői a hazai és nemzetközi versenyeknek, fesztiváloknak. A tiszta, egységes, csiszolt hangzásról, a zeneművek hiteles tolmácsolásáról a legkülönbözőbb szakmai zsűrik szóltak elismerően. Őri Csilla és dr. Uhereczky Eszter Artisjus-díjas karnagyok 2000 óta vezetik közösen az iskola kórusait. Repertoárjukon a régi zenétől a kortárs művekig szinte valamennyi korszak alkotásai szerepelnek. Az utóbbi két-három évben a kortárs művek bemutatása, illetve - legnagyobb örömükre - az iskola kórusainak írt művek ősbemutatói nyernek mind nagyobb teret. Az ezzel járó szakmai kihívás a kórustagok és a kórusvezetők számára egyaránt óriási élményt jelent. Tóth Péter, Kovács Zoltán, Fekete Gyula kompozíciói mellett Kodály Zoltán, Kocsár Miklós, Szőnyi Erzsébet, Pászti Miklós, illetve Petrovics Emil kompozíciói hallhatók a lemezen.

1 Fekete Gyula-Varró Dániel: Ez állati...! 4'16
2 Fekete Gyula-Eörsi István: Nyulamról 1'19
3 Fekete Gyula-Romhányi József: A teve fohásza 2'45
4 Szőnyi Erzsébet-Ki no Tsurayuki: Hó 0'44
5 Szőnyi Erzsébet-Ishikawa Takuboku: Hold 1'14
6 Kovács Zoltán-Csehy Zoltán: Kandallónál 1'40
7 Kovács Zoltán-Gál Sándor: Rókanóta 1'56
8 Pászti Miklós-Federico García Lorca: Csendes vizek 1'12
9 Pászti Miklós-Federico Garcia Lorca: Csendes erecske 1'52
10 Pászti Miklós-Federico García Lorca: Változat 1'13
11 Pászti Miklós-Federico García Lorca: Csend, utolsó ének 1'41
12 Pászti Miklós: Repülj madár 1'35
13 Kodály Zoltán-Kistétényi Melinda: Veronai táj 1'25
14 Kodály Zoltán-Arany János: Csalfa sugár 1'44
15 Kocsár Miklós-Kányádi Sándor: Elment a nyár 1'14
16 Kocsár Miklós-Kányádi Sándor: Hóvirág, hóvirág 0'57
17 Kocsár Miklós-Kányádi Sándor: Kelj föl, nap 1'15
18 Kocsár Miklós: Salve Regina 2'59
19 Kocsár Miklós: Assumpta est Maria 2'40
20 Kocsár Miklós-Kölcsey Ferenc: Bú kél velem 3'18
21 Kocsár Miklós-Kölcsey Ferenc: Szerelemhez 2'35
22 Petrovics Emil-Ady Endre: Hervadáskor 4'16
23 Tóth Péter-Kányádi Sándor: Nyári alma ül a fán 1'08
24 Tóth Péter-Kányádi Sándor: Napszállatja, napnyugta 1'11
25 Tóth Péter-Kányádi Sándor: Tarlón túzok lépeget 1'41
26 Tóth Péter-Kányádi Sándor: Hajnalban csillagok 1'43
27 Tóth Péter-Francesco Petrarca: Stiamo, Amor 2'45
28 Tóth Péter: Ave verum corpus 1'35
29 Tóth Péter: Regina caeli 2'15
30 Tóth Péter: Magnus, maior, maximus 2'20

A Marczibányi téri Kodály Iskola Kórusai
Vezényel: Őri Csilla (1-3, 6-11, 15-17, 19-21) és dr. Uhereczky Eszter (4-5, 12-14, 18, 22-30)
Hangmérnök: Buczkó Gábor (1-18, 20, 21, 23-30) és Jenei Sándor (19, 22)
Zenei rendező: Bárány Gusztáv (1-18, 20, 21, 23-30) és Osváth Zoltán (19, 22)
A felvételek a Magyar Rádió 22-es stúdiójában készültek 2013. június 10. és 14. között.


Őri Csilla
Zenei tanulmányait a budapesti Zeneakadémián végezte a Középiskolai Énektanár- és Karvezetőképző Tanszakon Makláry József növendékeként, majd elvégezte a Budapesti Műszaki Egyetem közoktatás vezetői szakát. 2014 óta mesterpedagógus, tanfelügyelő és köznevelési szakértő. 1985 óta dolgozik a Marczibányi téri Kodály Iskolában ének-zenetanárként, kórusvezetőként, 1998-tól az iskola zenei igazgatóhelyettese, 2009-től igazgatója. Gyakorlatvezető tanárként működött az ELTE Énektanár- és Karvezetés Tanszakán (1988-2000), 2004-től a Zeneakadémia gyakorlatvezető tanára. 2006-ban a IV. Kodály Zoltán Magyar Kórusversenyen kimagasló művészeti tevékenységéért elnyerte a Zeneakadémia Alapítvány Különdíját. 2008-ban a zenei oktatásban végzett kiemelkedő munkájáért az Artisjus Zenei Alapítvány díjában részesült. 2011-ben az általa vezetett Leánykar Junior Príma Díjat kapott. 2012 óra a Magyar Kodály Társaság Elnökségi tagja.

Dr. Uhereczky Eszter
Zenei tanulmányait a budapesti Zeneakadémián végezte a Középiskolai Énektanár- és Karvezetőképző Tanszakon Párkai István és Hartyányi Judit növendékeként. 2009-ben szerezte második diplomáját az ELTE PPK másoddiplomás képzésén, ahol Kovács-módszer (zenei munkaképesség-gondozás) tanári képesítést szerzett, és pedagógus szakvizsgát tett. 2015-ben DLA fokozatot szerzett a Zeneakadémia Doktori Iskolájában. 1991 óta dolgozik a Marczibányi téri Kodály Iskol
oldal
2990 Ft
Thomas Voigt
Nem túlzunk sokat, ha azt mondjuk, hogy Jonas Kaufmann hamarosan egyedül fogja betölteni azt az űrt, amelyet a ,,három tenor" maga mögött hagyott. Abban semmi különös nincs, hogy német énekesként meghódította Bayreuthot, a Wagner-szentélyt, az sem egyedülálló, hogy az univerzális operaháznak számító New York-i Metropolitan egyik legnagyobb sztárjává vált az utóbbi időben. Az azonban több mint figyelemreméltó, hogy a milánói Scala közönsége éppúgy rajong érte, amikor Verdi-, vagy Puccini-szerepeket ölt magára, mint a francia publikum, amikor Bizet, Massenet, vagy éppen Gounod operák főszerepeiben tűnik fel. A kötet életrajzi leírásait Kaufmann-nal folytatott beszélgetések, valamint kollégák és szakértők vendégszövegei gazdagítják. Jonas Kaufmann őszintén mesél pályája alakulásáról, a kezdeti nehézségekről és kudarcokról, a siker kellemes és kellemetlen velejáróiról, énektechnikai kérdésekről, rendezőkhöz és pályatársakhoz fűződő viszonyáról, s persze mindenekelőtt kedves zeneszerzőiről és operaszerepeiről.
oldal
3990 Ft
Eötvös Péter - Pedro Amaral
Eötvös Péter (1944) az ezredforduló legjelentősebb, legtermékenyebb és legsikeresebb operaszerzője. Az 1970-es években írott két korai zenés színpadi kísérlete, a Harakiri és a Radames után, számos hangszeres művet és egy rendkívül aktív karmesteri időszakot követően a Lyoni Operaházban bemutatott Három nővér hozta el számára az operaszerzői világhírt 1998-ban. A Csehov dráma nyomán írott darabját azóta húsz különböző operaház mutatta be, s az eltelt közel két évtizedben kilenc további operát komponált. 2014-2015-ben hat különböző operáját játszották két kontinens kilenc különböző városában. A kötet 2010-ig követi nyomon ezt a páratlan életművet, vagyis kilenc operáról esik benne szó részletesen, de nemcsak kompozícióinak műhelytitkairól vall Eötvös Péter, hanem a szövegkönyvírókhoz és énekesekhez fűződő viszonyáról, az alkotás rejtélyes folyamatáról, az opera műfajának 21. századi nehézségeiről és szépségeiről, személyes életútjáról, pályatársakról, esztétikai alapkérdésekről is. A zenetörténet során sokan és sokszor vizionálták az opera halálát. Eötvös Péter folyamatosan gazdagodó életműve és ez a kötet a bizonyság rá, hogy a műfaj nem halott, még csak nem is gyengélkedik.
Pedro Amaral (1972) portugál karmester, zeneszerző, zenetörténész. A párizsi Conservatoire-ban szerezte zeneszerzés diplomáját, tanult Eötvös Péternél, doktori disszertációját Karlheinz Stockhausen Momente című művéből írta, s ennek nyomán Stockhausen asszisztenseként vett részt a zeneszerző több projektjében. A kötetet beszélgetőpartnerként és Eötvös Péter monológjainak szerkesztőjeként jegyzi, illetve rövid esszékben vázolja fel az operák tágabb kontextusát, hogy segítse az olvasó tájékozódását Eötvös varázslatos zenei univerzumában.
320 oldal
4990 Ft
Steven Isserlis
,,Talán ismered azt az érzést, amikor van két barátod, akik nem ismerik a másikat, de biztos vagy benne, hogy jól kijönnének egymással, és minden vágyad, hogy végre összeismerkedjenek - hogy aztán reményeid szerint első látásra megkedveljék egymást. Nos, ez volt az igazi oka annak, hogy megírtam ezt a könyvet. Én magam elég szerencsés voltam, hogy gyerekkoromban >>találkozhattam<< ezekkel a zeneszerzőkkel - e zseniális, olykor hihetetlenül nehéz természetű, máskor nagyon szórakoztató, de mindig csodálatosan elevennek ható emberekkel. És azt akartam, hogy te is megismerd őket, és életre szóló barátságot köss velük. A könyvben megpróbáltam a lehető leghitelesebb lenni. Szerencsére semmi szükség nincs rá, hogy a zeneszerzőkkel kapcsolatban a fantáziámra hagyatkozzak - ők maguk sokkal meglepőbb dolgokat produkáltak, mint bármi, amit ki tudnék találni."<br>

<br>,,Nagyon örülök, hogy a könyvem magyarul is megjelenik. Magyarország simán pályázhatna manapság a világ legzeneibb országának címére - és maradjon is ez így még jó sokáig! Boldog leszek, ha a könyv révén kicsit többen kezdenek érdeklődni ez iránt a hat nagy zeneszerző iránt, hiszen zsenialitással áldotta meg őket a sors, különleges életet éltek és elképesztő figurák voltak. Öröm volt megírni a könyvet - remélem, olvasni is az lesz."
Steven Isserlis
145 oldal
1990 Ft
Thomas Forrest Kelly
Mi a régizene? Mennyire régi? Miként képes megszólítani bennünket, és miért van rá szükségünk? Thomas Forrest Kelly, a Harvard Egyetem professzora nemcsak a fenti kérdésekre ad választ tömör, mégis lenyűgözően nagyívű könyvében, hanem áttekintést nyújt a középkori, a reneszánsz és a barokk repertoár legfontosabb jellemzőiről is, továbbá tárgyalja a historikus előadói gyakorlat, az úgynevezett ,,régizene-mozgalom" történetét és elméleti hátterét. A Rózsavölgyi és Társa Kiadó és a Művészetek Palotája közös könyvsorozatának harmadik kötete közérthető, mégis elmélyült formában nyújt nagyon rövid bevezetést napjaink zeneéletének egyik legizgalmasabb szegmensébe.
160 oldal
1990 Ft
Kalmár Pál
A II. világháborút megelőző évtizedek legnépszerűbb magyar énekese vitathatatlanul Kalmár Pál volt, a ,,tangókirály", ahogy sokszor nevezték. 1932-ben fedezte fel a Columbia Records, aminek köszönhetően rendszeresen vendégszerepelt Londonban, Berlinben és Párizsban, de legnagyobb sikereit itthon aratta. A háború után pályája megszakadt, hegesztőként és köszörűsként dolgozott, majd 1954-től énekelt újra, 1968-ig, amikor is egy operáció végleg megfosztotta énekhangjától. Élete során a legnagyobb slágerszerzők írtak neki dalokat, s több mint 2000 lemezen hallható a hangja. Ebből a lenyűgözően gazdag anyagból válogat a Rózsavölgyi Kiadó új lemeze, amelyen sok egyéb mellett Zerkovitz Béla, Fényes Szabolcs és Seress Rezső slágerei is szerepelnek, köztük a kihagyhatatlan ,,Szomorú vasárnap" első felvételével.
oldal
2990 Ft
1956-ról természetes módon jut eszünkbe a 20. századi magyar történelem egyik fordulópontja. Az október 23-án kitört forradalom, és a hozzá vezető hónapok intenzív politikai történései azonban elhomályosítják, hogy sorsfordító események hátterében - vagy ha úgy tetszik: előterében - az emberek élték mindennapjaikat: gyereket neveltek, szerelembe estek, érzelmi csalódásaikkal küzdöttek, táncoltak és álmodoztak. A legendás forradalmi év legnagyobb magyar slágereit gyűjti egybe a Rózsavölgyi kiadó új lemeze, amelyen Fényes Szabolcs, Seress Rezső, Huszka Jenő és számos más dalszerző legjobb darabjai hallhatóak, köztük olyan örökzöldek, mint a G. Dénes György magyar szövegével éppen 1956-ban itthon is népszerűvé vált Livingstone-Ray világsláger, az ,,Ahogy lesz, úgy lesz", amelynek címét akár a korszak politikai eseményeire is vonatkoztathatjuk.
oldal
2990 Ft
Fényes Szabolcs
Ha léteztek a zene történetében csodagyerek slágerszerzők, Fényes Szabolcs bizonnyal közéjük tartozott. Tizenöt éves, amikor első dalát kiadják - éppen a Rózsavölgyinél -, s a következő évben egy slágere már filmben szerepel. Nincs még húsz éves, mikor meghódítja a zenés színpad világát a Maya című darabbal, majd Berlinbe költözik, ahol filmek zenéjén dolgozik. Hazatérése után ontja magából a népszerű dalokat, zenés darabokat, filmzenéket, 1949-ben, majd 1957 és 1960 között az Operettszínház igazgatója. E rendkívül gazdag életpálya legszebb pillanatait idézi fel a Rózsavölgyi kiadó lemeze, amelyen olyan slágerek hallhatók eredeti előadásban, mint az ,,Álmaimban valahol", az ,,Egy esős vasárnap délután", az ,,Odavagyok magáért", vagy a ,,Holnap, ki tudja, látsz-e még?". Az előadók között pedig éppúgy megtaláljuk Kalmár Pált, Latabár Kálmánt és Mezei Máriát, mint Karády Katalint vagy Mikes Évát.
oldal
2990 Ft
oldal
2990 Ft
Jazz és klasszikus zene hosszú ideje termékeny szimbiózisban él egymással. Számos klasszikus zeneszerzőre hatott a jazz izgalmas harmóniavilága és intenzív ritmikája - Debussytől Bartókig, Stravinskyig...
A Marczibányi téri Kodály Iskola 2014-ben ünnepelte hatvanadik születésnapját. A Magyar Örökség Díjjal és a Magyar Művészetoktatásért Díjjal kitüntetett iskola az alapító Kodály Zoltán, valamint elődei...
Könyvportál Líra könyv Kiskereskedelem Nagykereskedelem Kiadók Kapcsolat Oldaltérkép