kiadvány oldalanként
Zeneelmélet
Az összhangzattan a klasszikus zene oktatásának egyik legfontosabb eleme: egyszerre segíti a hallás fejlesztését, a zene harmóniai logikájának megértését és a szólamvezetés alapszabályainak áttekintését. Sokan ódzkodnak tőle, de többnyire nem a tárgyban van a hiba, hanem a tárgyalásmódban: az összhangzattan gyakran válik merev, iskolás gyakorlatok unalmas sorozatává. Jelen kötet, amelynek elsődleges célközönségét a középszintű oktatásban résztvevő muzsikus növendékek képezik, virtuózan kerüli el ezt a hibát. Hihetetlen gazdagsággal és pedagógiai éleslátással válogat Haydn, Mozart és Beethoven életművéből, hogy konkrét zenei példákon keresztül világítson rá a klasszikus összhangzattan valamennyi fontos jelenségére, és vezesse végig a növendéket az egyszerű harmóniafűzésektől a bonyolultabb harmóniamenetekig. A címben szereplő ,,klasszikus" szó nem általában vonatkozik az úgynevezett ,,komolyzenére", hanem kifejezetten a bécsi klasszikus triász fénykorára utal, hiszen a nyugat-európai művészi zene több mint ezeréves történetében számos különböző összhangzattan létezett. Az persze nem véletlen, hogy éppen Haydn, Mozart és Beethoven kora vált a zene történetében a ,,klasszikus" korszakká, hiszen a zeneoktatásban és a hangversenyrepertoárban éppen ez a stílus játssza a legmeghatározóbb szerepet. Győrffy István, Beischer-Matyó Tamás és Keresztes Nóra kötetét tehát nemcsak a zene magasabb szintjeinek elérésére aspiráló diákok, hanem gyakorló muzsikusok is haszonnal forgathatják - feltéve, hogy érdekli őket, ami a zene felszíne mögött rejlik.
240 oldal
4990 Ft
Gárdonyi Zsolt és Hubert Nordhoff könyve az elmúlt négy évszázad különböző stílusokon átívelő harmóniavilágának tanulmányozásához nyújt megközelítési módokat. Az egyes fejezetek olyan témákat tárgyalnak, melyek a zeneelmélet-tanítás számára még részben feltáratlanok, vagy nem ebben a formában kerülnek terítékre az oktatásban. A kottapéldákkal gazdagon illusztrált, számos gyakorlati feladatot tartalmazó kötetben különösen nagy teret kap a dúr-moll tonalitás történetének első, 17-18. századi fázisa, valamint az elmúlt százötven év Liszt Ferenctől Olivier Messiaen zenéjéig terjedő harmóniavilága. A szerzők a würzburgi Zeneművészeti Főiskolán tanítottak, de könyvükben hasznosították azokat a pedagógiai tapasztalatokat is, melyeket munkájuk 1990-ben megjelent első kiadásának alkalmazása során német, magyar, osztrák, holland, norvég, svéd, spanyol és portugál zeneművészeti főiskolákon szereztek. A magyar fordítás alapja a 2002-es, átdolgozott kiadás, és a magyar változat elkészítésében aktívan részt vett Gárdonyi Zsolt. Az Összhang és tonalitás jótékony felfrissülést hozhat a felsőfokú zeneművészeti intézmények valamennyi hallgatója számára, de megfelelő oktatói irányítás mellett a középfokú oktatásban is komoly haszonnal forgatható. Tanulmányozása nélkülözhetetlen mindazon muzsikusok és muzsikusjelöltek számára, akik nemcsak játszani és hallgatni, de érteni is szeretnék az utóbbi évszázadok nyugat-európai klasszikus zenéjét.
260 oldal
4999 Ft
Eötvös Péter (1944) az ezredforduló legjelentősebb, legtermékenyebb és legsikeresebb operaszerzője. Az 1970-es években írott két korai zenés színpadi kísérlete, a Harakiri és a Radames után, számos hangszeres művet és egy rendkívül aktív karmesteri időszakot követően a Lyoni Operaházban bemutatott Három nővér hozta el számára az operaszerzői világhírt 1998-ban. A Csehov dráma nyomán írott darabját azóta húsz különböző operaház mutatta be, s az eltelt közel két évtizedben kilenc további operát komponált. 2014-2015-ben hat különböző operáját játszották két kontinens kilenc különböző városában. A kötet 2010-ig követi nyomon ezt a páratlan életművet, vagyis kilenc operáról esik benne szó részletesen, de nemcsak kompozícióinak műhelytitkairól vall Eötvös Péter, hanem a szövegkönyvírókhoz és énekesekhez fűződő viszonyáról, az alkotás rejtélyes folyamatáról, az opera műfajának 21. századi nehézségeiről és szépségeiről, személyes életútjáról, pályatársakról, esztétikai alapkérdésekről is. A zenetörténet során sokan és sokszor vizionálták az opera halálát. Eötvös Péter folyamatosan gazdagodó életműve és ez a kötet a bizonyság rá, hogy a műfaj nem halott, még csak nem is gyengélkedik.
Pedro Amaral (1972) portugál karmester, zeneszerző, zenetörténész. A párizsi Conservatoire-ban szerezte zeneszerzés diplomáját, tanult Eötvös Péternél, doktori disszertációját Karlheinz Stockhausen Momente című művéből írta, s ennek nyomán Stockhausen asszisztenseként vett részt a zeneszerző több projektjében. A kötetet beszélgetőpartnerként és Eötvös Péter monológjainak szerkesztőjeként jegyzi, illetve rövid esszékben vázolja fel az operák tágabb kontextusát, hogy segítse az olvasó tájékozódását Eötvös varázslatos zenei univerzumában.
320 oldal
4990 Ft
"A Zeneakadémia doktori iskolája azzal a céllal jött
létre, hogy a zenét hangszeren, alkotásokban, elméleti
stúdiumokban művelő legkiválóbb hallgatók speciális
posztgraduális programokban részesüljenek, nemzet-
közi professzorok, világhírű művészek, tudósok révén
kinyíljon számukra a világ, és ami a legfontosabb:
a fiatal szakemberek egymást inspirálják arra, hogy
tanulmányaikra a koronát a középkori ars szellemében
egyszerre tegyék fel mesterségként, művészetként és
tudományként.
A kötetben megjelenő mintegy tucatnyi összefoglalás
- kóstoló remekbe szabott disszertációkból - a sok-
színűség jegyeit hordozza. Szerzői között zenetudóst,
egyházzenészt, hangszeres és énekes művészt, ze-
neszerzőt egyaránt találunk. A tanulmányokban közös
a minőség: a szerkesztők az elmúlt évek legnemesebb
szellemi terméséből válogattak. Átsüt rajtuk az ere-
detiség: új a téma, friss a szemlélet, elgondolkoztató
a megvilágítás. Izgalmassá teszi ezeket a munkákat
a kíváncsiság: valós kérdésekre tovább lendítő válaszokat
kapunk."


dr. Batta András,
A Zeneakadémia rektora
400 oldal
3990 Ft
Gárdonyi Zsolt és Hubert Nordhoff könyve az elmúlt négy évszázad különböző stílusokon átívelő harmóniavilágának tanulmányozásához nyújt megközelítési módokat. Az egyes fejezetek olyan témákat tárgyalnak, melyek a zeneelmélet-tanítás számára még részben feltáratlanok, vagy nem ebben a formában kerülnek terítékre az oktatásban. A szerzők a würzburgi Zeneművészeti Főiskolán tanítanak, de könyvükben hasznosították azokat a pedagógiai tapasztalatokat, melyeket német, magyar, osztrák, norvég, svéd, spanyol és portugál zeneművészeti főiskolákon munkájuk első kiadásának alkalmazása során szereztek. A kötet jótékony zeneelméleti felfrissülést hozhat a felsőfokú zeneművészeti intézmények hallgatói számára, de megfelelő oktatói irányítás mellett a középfokú oktatásban is komoly haszonnal forgatható. Tanulmányozása nélkülözhetetlen mindazon muzsikusok és muzsikus jelöltek számára, akik nemcsak játszani és hallgatni, de érteni is szeretnék az utóbbi évszázadok nyugat-európai klasszikus zenéjét.
260 oldal
4990 Ft
A közép- és felsőfokú muzsikusképzést szolgálja az új összhangzattan-tankönyv, amely igen gazdag példaanyagát a bécsi klasszikus stílus nagy alakjaitól és kisebb mestereitől veszi. A szólamvezetés és példamegoldás-központú oktatás korábbi arányait az elemzés, azon belül is a hallás utáni elemzés felé tolja el. Arra törekszik, hogy a növendékek már kezdettől hangzó élményekre támaszkodjanak. Példaanyagai hagyományosan négyszólamúak.
224 oldal
4990 Ft
A zenét tanulók a remekművekből kiindulva, hangzási élmény birtokában fedezhetik fel a zenei nyelvezet összetevőit. Ennek megfelelő akkordfűzési, formatani feladatokat tartalmazamelyek a bemutatott művekhez, műrészletekhez kapcsolódnak
318 oldal
3990 Ft
E monográfia az első olyan összefoglaló munka, amely szisztematikusan vizsgálja és értékeli az 1956-től 1989-ig tartó Kádár-korszak teljes zeneszerzői termését. Dalos Anna kötete elsősorban...
A Petőfi Csarnok alapítási évében, 1985-ben még senki sem tudhatta, hogy néhány éven belül megszűnik a második világháborút követően létrejövő kétpólusú világrendszer. A kortársaknak...
Könyvportál Líra könyv Kiskereskedelem Nagykereskedelem Kiadók Kapcsolat Oldaltérkép ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ