kiadvány oldalanként
Jazz és klasszikus zene hosszú ideje termékeny szimbiózisban él egymással. Számos klasszikus zeneszerzőre hatott a jazz izgalmas harmóniavilága és intenzív ritmikája - Debussytől Bartókig, Stravinskyig és tovább -, s persze megfordítva: Bartók, Debussy vagy Bach zenéje rengeteg jazzmuzsikust inspirált. Különös, hogy Beethoven eddig valamiért elkerülte a jazzvilág figyelmét. Hogy ennek mi az oka, a tiszteletteljes félelem, vagy a zene belső ellenállása, az nehezen eldönthető, most mindenesetre új korszak veszi kezdetét Beethoven és a jazz viszonyában. Sárik Péter és két zenésztársa (Fonay Tibor és Gálfi Attila) népszerű, és kevésbé ismert Beethoven-műveket értelmeznek újra saját műfajukban, az eredmény pedig felvillanyozó. Bár az eredeti dallamok olykor jelentős átalakuláson mennek keresztül, a beethoveni harmóniavilág néha meglepő irányokban bővül, az előadásból sugárzó energia, az egyes tételek üzenete mégis beethoveni marad. Sárik Péter trióján keresztül Beethoven üzen a 21. századnak.

,,Megtisztelő és hatalmas feladat egy olyan korszakalkotó zeneszerző műveit feldolgozni, mint Beethoven. Mint minden újragondolásnál, itt is nagyon fontosnak tartottam megőrizni a kompozíciók eredeti üzenetét és hangulatát. Emellett megpróbáltam elképzelni, hogy ha a Mester ma élne, miként hangszerelné át a saját darabjait. Úgy gondolom, ma is merész, karakteres és újító szellemű lenne. Ezt az irányt követtük mi is a feldolgozásoknál. Bátran használjuk a ma divatos ritmusokat, a modern jazz és popzene új stílusjegyeit. Az igazán nagy művek kiállják az idő próbáját, mai környezetbe kerülve pedig újjászületnek, és olyan hatást keltenek, mintha most írták volna őket."
Sárik Péter

Track-lista:
1 c-moll zongoraszonáta, op. 10, no. 1 - Finale (7:38)
2 D-dúr zongoraszonáta, op. 10, no. 3 - Menuetto (7:10)
3 Marmotte, op. 52, no. 7 (5:40)
4 III. (Esz-dúr) szimfónia, op. 55 (,,Eroica") - Marcia funebre (9:46)
5 IX. (d-moll) szimfónia, op. 125 - Örömóda (4:02)
6 Esz-dúr zongoraszonáta, op. 27, no. 1 ('Quasi una fantasia') - Allegro molto e vivace (7:16)
7 VII. (A-dúr) szimfónia, op. 92 - Allegretto (10:29)
8 cisz-moll zongoraszonáta, op. 27, no. 2 (,,Holdfény") - Adagio sostenuto (6:16)
9 IX. (d-moll) szimfónia, op. 125 - Molto Vivace (2:58)
Összidő: 61:37


Producer: Sárik Péter
Átirat és hangszerelés: Sárik Péter
Felvétel: Almási Tamás
Keverés és master: Gyulai Zsolt
Kiadó: Rózsavölgyi & Co.; Budapest, 1. kerület, Budavári Önkormányzat
Fotó: Arany-Tóth László, Aknay Csaba
Borító: Szabó Ferenc
Nyomda: HD Copy

A felvételek 2015. május 8-án készültek a Várkert Bazárban, a Budapest, 1. kerület, Budavári Önkormányzat által szervezett ,,Beethoven Budán" című fesztivál keretein belül; kiegészítő felvételek készültek 2016. augusztus 10-én a Supersize Recording stúdiójában.

Külön köszönet a ,,Budapest Bank Budapestért" alapítványnak.

oldal
3490 Ft
A Marczibányi téri Kodály Iskola 2014-ben ünnepelte hatvanadik születésnapját. A Magyar Örökség Díjjal és a Magyar Művészetoktatásért Díjjal kitüntetett iskola az alapító Kodály Zoltán, valamint elődei iránti tiszteletből jubileumi rendezvénysorozattal emlékezett meg az évfordulóról. Az iskola a Kodály Zoltán által megálmodott ,,Éneklő Magyarország" egyik utolsó végváraként ma is a művészeti nevelést tartja fő küldetésének, napi működésében a kóruséleté a főszerep. A jubileumi tanévben valósulhatott meg egy évek óta dédelgetett terv: egy kortárs gyermekkari műveket tartalmazó, napjaink magyar kórusművészetét átfogóan bemutató, valódi kuriózumnak számító lemez elkészítése. 2013 júniusában, a Magyar Rádió 22-es stúdiójában zajlott a húsz magyar kórusmű felvétele. Az iskola kórusai évtizedek óta eredményes résztvevői a hazai és nemzetközi versenyeknek, fesztiváloknak. A tiszta, egységes, csiszolt hangzásról, a zeneművek hiteles tolmácsolásáról a legkülönbözőbb szakmai zsűrik szóltak elismerően. Őri Csilla és dr. Uhereczky Eszter Artisjus-díjas karnagyok 2000 óta vezetik közösen az iskola kórusait. Repertoárjukon a régi zenétől a kortárs művekig szinte valamennyi korszak alkotásai szerepelnek. Az utóbbi két-három évben a kortárs művek bemutatása, illetve - legnagyobb örömükre - az iskola kórusainak írt művek ősbemutatói nyernek mind nagyobb teret. Az ezzel járó szakmai kihívás a kórustagok és a kórusvezetők számára egyaránt óriási élményt jelent. Tóth Péter, Kovács Zoltán, Fekete Gyula kompozíciói mellett Kodály Zoltán, Kocsár Miklós, Szőnyi Erzsébet, Pászti Miklós, illetve Petrovics Emil kompozíciói hallhatók a lemezen.

1 Fekete Gyula-Varró Dániel: Ez állati...! 4'16
2 Fekete Gyula-Eörsi István: Nyulamról 1'19
3 Fekete Gyula-Romhányi József: A teve fohásza 2'45
4 Szőnyi Erzsébet-Ki no Tsurayuki: Hó 0'44
5 Szőnyi Erzsébet-Ishikawa Takuboku: Hold 1'14
6 Kovács Zoltán-Csehy Zoltán: Kandallónál 1'40
7 Kovács Zoltán-Gál Sándor: Rókanóta 1'56
8 Pászti Miklós-Federico García Lorca: Csendes vizek 1'12
9 Pászti Miklós-Federico Garcia Lorca: Csendes erecske 1'52
10 Pászti Miklós-Federico García Lorca: Változat 1'13
11 Pászti Miklós-Federico García Lorca: Csend, utolsó ének 1'41
12 Pászti Miklós: Repülj madár 1'35
13 Kodály Zoltán-Kistétényi Melinda: Veronai táj 1'25
14 Kodály Zoltán-Arany János: Csalfa sugár 1'44
15 Kocsár Miklós-Kányádi Sándor: Elment a nyár 1'14
16 Kocsár Miklós-Kányádi Sándor: Hóvirág, hóvirág 0'57
17 Kocsár Miklós-Kányádi Sándor: Kelj föl, nap 1'15
18 Kocsár Miklós: Salve Regina 2'59
19 Kocsár Miklós: Assumpta est Maria 2'40
20 Kocsár Miklós-Kölcsey Ferenc: Bú kél velem 3'18
21 Kocsár Miklós-Kölcsey Ferenc: Szerelemhez 2'35
22 Petrovics Emil-Ady Endre: Hervadáskor 4'16
23 Tóth Péter-Kányádi Sándor: Nyári alma ül a fán 1'08
24 Tóth Péter-Kányádi Sándor: Napszállatja, napnyugta 1'11
25 Tóth Péter-Kányádi Sándor: Tarlón túzok lépeget 1'41
26 Tóth Péter-Kányádi Sándor: Hajnalban csillagok 1'43
27 Tóth Péter-Francesco Petrarca: Stiamo, Amor 2'45
28 Tóth Péter: Ave verum corpus 1'35
29 Tóth Péter: Regina caeli 2'15
30 Tóth Péter: Magnus, maior, maximus 2'20

A Marczibányi téri Kodály Iskola Kórusai
Vezényel: Őri Csilla (1-3, 6-11, 15-17, 19-21) és dr. Uhereczky Eszter (4-5, 12-14, 18, 22-30)
Hangmérnök: Buczkó Gábor (1-18, 20, 21, 23-30) és Jenei Sándor (19, 22)
Zenei rendező: Bárány Gusztáv (1-18, 20, 21, 23-30) és Osváth Zoltán (19, 22)
A felvételek a Magyar Rádió 22-es stúdiójában készültek 2013. június 10. és 14. között.


Őri Csilla
Zenei tanulmányait a budapesti Zeneakadémián végezte a Középiskolai Énektanár- és Karvezetőképző Tanszakon Makláry József növendékeként, majd elvégezte a Budapesti Műszaki Egyetem közoktatás vezetői szakát. 2014 óta mesterpedagógus, tanfelügyelő és köznevelési szakértő. 1985 óta dolgozik a Marczibányi téri Kodály Iskolában ének-zenetanárként, kórusvezetőként, 1998-tól az iskola zenei igazgatóhelyettese, 2009-től igazgatója. Gyakorlatvezető tanárként működött az ELTE Énektanár- és Karvezetés Tanszakán (1988-2000), 2004-től a Zeneakadémia gyakorlatvezető tanára. 2006-ban a IV. Kodály Zoltán Magyar Kórusversenyen kimagasló művészeti tevékenységéért elnyerte a Zeneakadémia Alapítvány Különdíját. 2008-ban a zenei oktatásban végzett kiemelkedő munkájáért az Artisjus Zenei Alapítvány díjában részesült. 2011-ben az általa vezetett Leánykar Junior Príma Díjat kapott. 2012 óra a Magyar Kodály Társaság Elnökségi tagja.

Dr. Uhereczky Eszter
Zenei tanulmányait a budapesti Zeneakadémián végezte a Középiskolai Énektanár- és Karvezetőképző Tanszakon Párkai István és Hartyányi Judit növendékeként. 2009-ben szerezte második diplomáját az ELTE PPK másoddiplomás képzésén, ahol Kovács-módszer (zenei munkaképesség-gondozás) tanári képesítést szerzett, és pedagógus szakvizsgát tett. 2015-ben DLA fokozatot szerzett a Zeneakadémia Doktori Iskolájában. 1991 óta dolgozik a Marczibányi téri Kodály Iskol
oldal
2990 Ft
Gyermekpóló rajongóknak, a Rózsavölgyi és Társa Kiadó gondozásában megjelenő Miért hordott póthajat Haydn hajdanán? című könyv illusztrációival díszítve.
oldal
1990 Ft
Gyermekpóló rajongóknak, a Rózsavölgyi és Társa Kiadó gondozásában megjelenő Miért hordott póthajat Haydn hajdanán? című könyv illusztrációival díszítve.
oldal
1990 Ft
Gyermekpóló rajongóknak, a Rózsavölgyi és Társa Kiadó gondozásában megjelenő Miért hordott póthajat Haydn hajdanán? című könyv illusztrációival díszítve.
oldal
1990 Ft
Steven Isserlis
Miért akarta kidobni Händel az egyik legjobb énekesnőjét az ablakon? Kikkel és hogyan bulizott együtt Schubert? Hogyan kerülte el Csajkovszkij, hogy személyesen is találkozzon legnagyobb hódolójával? Miért húzta végig az osztálytermen orruknál fogva a növendékeit Dvořák? Milyen zenét írt Fauré, miután teljesen megsüketült? És miért hordott póthajat Haydn hajdanán? Ezekre a kérdésekre is választ kapunk a világhírű csellista, Steven Isserlis gyerekeknek írott második könyvéből, amelyben hat további kedvenc zeneszerzőjét mutatja be szórakoztató és olvasmányos módon. Nemcsak a zeneszerzők életútját ismerhetjük meg a kötetből, hanem valódi portrét is rajzol róluk Isserlis, aki abban is segít az olvasónak, hogy mely művek meghallgatásával érdemes kezdeni a komponistákkal való ismerkedést.

,,Borzasztó boldog vagyok, hogy Miért hordott póthajat Haydn hajdanán? című könyvemet is kiadják Magyarországon, a világ legzeneibb országában. Remélem, tetszeni fognak a történetek a tekintélyes Händel úrról, a kedves Haydn papáról, a szegény és szomorú Schubertről, a patetikus Csajkovszkijról, a heves vérmérsékletű, sörissza Dvořákról, és a gyengéd, kifinomult Gabriel Fauréról (aki a legkedvesebb zeneszerzőim egyike, de valamiért alig ismert Magyarországon). Valamennyien egyedülálló, elbűvölő, vicces és rendkívül érzelmes személyiségek: alig várják, hogy találkozzanak veled!
Jó szórakozást!"

Steven Isserlis
300 oldal
2990 Ft
Tallián Tibor
A kötet, amelyet az olvasó a kezében tart, első formájában 1981-ben jelent meg, Bartók születésének centenáriumára, s a magyar Bartók-irodalom hatalmas gyarapodása ellenére a maga műfajában azóta sem követte másik. Tallián Tibor, akkor a Bartók Archívum ifjú munkatársa, lefegyverző közvetlenséggel, friss szemlélettel, élet és mű bemutatását virtuóz egységbe foglalva rajzolta meg a nagy magyar zeneszerző művészi portréját. Ahogy Kroó György fogalmazott az első kiadásról írott recenziójában: ,,Tallián tényekkel és belőlük következő, felhúzott vagy leeresztett ideológiai sorompókkal szembesít, [...] s az ismert tények hangsúlyos csoportosítása olyan érzést kelt az olvasóban, hogy kendőzetlenebbül látja a valóságot, mint ahogy megszokta." Harmincöt évvel
ezelőtti önmagához képest a könyv tartalma jelentősen bővült: nemcsak pontos hivatkozásokkal, kurrens műjegyzékkel és átfogó Bartók-bibliográfiával, hanem a főszöveg számos kiegészítésével is. Ezek egy része a Bartók-kutatás új eredményeinek beépítését szolgálja, másik része azonban túlmutat az eredetileg is gazdagon dokumentált életrajzon: pazar stílusban megfogalmazott, elmélyült elemzések révén Bartók műveinek jobb megértéséhez vezeti el az olvasót. Ahogy a szerző fogalmaz az előszóban: ,,Reményeim szerint e kiegészítésekkel sikerült az ábrázolás hangsúlyát egyértelműen a leglényegesebbre helyezni: Bartók Béla zenéjére."

Tallián Tibor (1946) zenetörténész, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem egyetemi tanára, 1998 és 2011 között a Magyar Tudományos Akadémia Zenetudományi Intézetének igazgatója. Kutatási területe Bartók zenéje mellett a 20. század magyar zenetörténete és az operajátszás története. Több tanulmánykötet és Bartók-tárgyú könyv szerzője. Legújabb munkái: Magyar képek. Fejezetek a magyar zeneélet és zeneszerzés történetéből 1940-1956 (2014), valamint Schodel Rozália és a hivatásos magyar operajátszás kezdetei (2015).
510 oldal
3490 Ft
Seress Rezső
Tragikus kelet-európai sors az övé, a 20. század legnagyobb magyar slágerszerzőjéé, aki kottát írni nem tudott, és saját elmondása szerint zongorázni sem igazán. Seress Rezső (1889-1968) cirkuszi artistának indult, majd egy balesetet követően döntött úgy, hogy táncos-komikus lesz, végül bárzongoristaként működött Budapest VII. kerületében, ahonnan nem szívesen mozdult ki: először a Dohány utcai Kulacsban, majd az Akácfa utcai Kispipában. Dalai tízezrek életére és előadók generációira voltak hatással, s az ő nevéhez fűződik az egyetlen magyar világsláger, a Szomorú vasárnap is, amelyet több mint 100 nyelven ismernek. Olyan művészeket találunk az először Kalmár Pál által 1935-ben rögzített dal későbbi megszólaltatói között, mint Billie Holiday, Sarah Vaughan, Ray Charles, Etta Jones, Elvis Costello, Serge Gainsburg, Sinéad O'Connor vagy Björk. A munkaszolgálatot is megjárt Seress a háború utáni években is bárzongorisaként kereste kenyerét, s bár nevét és dalait mindenki ismerte és elismerte - még a klasszikus zene olyan óriásai is, mint Toscanini és Klemperer - valódi, anyagiakban is kifejezhető siker soha nem lett az osztályrésze. 1968-ban önkezével vetett véget életének.

Fesztbaum Béla Jászai Mari-díjas színművész, 1997 óta a Vígszínház társulatának tagja. Nemcsak elmélyülten ismeri, hanem lenyűgözően érzi is a két világháború közötti magyar slágerek világát. A lemezen az Óbudai Társaskör felkérésére született, 2014. november 5-én bemutatott, azonos című est zenei anyaga hallható: gyakorlatilag Seress valamennyi jelentős slágere. A pianínónál maga Fesztbaum Béla ül, partnere pedig a dalok előadásában a Berki Sándor irányításával működő, a klasszikus szalonzenekarok világát minden ízében tökéletesen megidéző Kék Duna Szalonzenekar.
oldal
2990 Ft
A válogatás a Rózsavölgyi & Társa nosztalgia lemezsorozatának anyagából készült.
oldal
2990 Ft
Thomas Voigt
Nem túlzunk sokat, ha azt mondjuk, hogy Jonas Kaufmann hamarosan egyedül fogja betölteni azt az űrt, amelyet a ,,három tenor" maga mögött hagyott. Abban semmi különös nincs, hogy német énekesként meghódította Bayreuthot, a Wagner-szentélyt, az sem egyedülálló, hogy az univerzális operaháznak számító New York-i Metropolitan egyik legnagyobb sztárjává vált az utóbbi időben. Az azonban több mint figyelemreméltó, hogy a milánói Scala közönsége éppúgy rajong érte, amikor Verdi-, vagy Puccini-szerepeket ölt magára, mint a francia publikum, amikor Bizet, Massenet, vagy éppen Gounod operák főszerepeiben tűnik fel. A kötet életrajzi leírásait Kaufmann-nal folytatott beszélgetések, valamint kollégák és szakértők vendégszövegei gazdagítják. Jonas Kaufmann őszintén mesél pályája alakulásáról, a kezdeti nehézségekről és kudarcokról, a siker kellemes és kellemetlen velejáróiról, énektechnikai kérdésekről, rendezőkhöz és pályatársakhoz fűződő viszonyáról, s persze mindenekelőtt kedves zeneszerzőiről és operaszerepeiről.
oldal
3990 Ft
Jazz és klasszikus zene hosszú ideje termékeny szimbiózisban él egymással. Számos klasszikus zeneszerzőre hatott a jazz izgalmas harmóniavilága és intenzív ritmikája - Debussytől Bartókig, Stravinskyig...
A Marczibányi téri Kodály Iskola 2014-ben ünnepelte hatvanadik születésnapját. A Magyar Örökség Díjjal és a Magyar Művészetoktatásért Díjjal kitüntetett iskola az alapító Kodály Zoltán, valamint elődei...
Könyvportál Líra könyv Kiskereskedelem Nagykereskedelem Kiadók Kapcsolat Oldaltérkép